Een wens van velen, de Wadloper

Op dit moment worden de DH1 en DH2 modellen nog geproduceerd. Op 20 juli 2022 worden ze verscheept naar de Rotterdamse haven. De getoonde modellen op de product pagina’s op deze website zijn preproductie modellen. Zodra de geproduceerde modellen uitgeleverd zijn, zullen de foto’s in onze webshop en website aangepast worden. De Wadloper verschijnt in maar liefst 10 verschillende uitvoeringen: vijf DH1 motorwagen uitvoeringen en vijf DH2 treinstel uitvoeringen in de schaal 1:87, in zowel DC, DCC, AC digitaal en full SOUND. Alle digitale modellen zijn voorzien van ESU decoders. De modellen hebben een metalen frame en de motor is uit het zicht geplaatst (met dubbel vliegwiel) en ligt in het midden met een dubbele cardan aandrijving. Alle modellen zijn voorzien van interieur, per inzet periode van het model is dit verschillend. Diverse details aan het model zijn los aangezette kunststof en geëtste onderdelen. De techniek is ontworpen door YaMoRC. De PCB is voorzien van een Plux22 decoder aansluiting.
Stroomafname op alle assen. De modellen zijn uitgevoerd met werkende front- en sluitseinen welke automatisch veranderen met de rijrichting. Tevens kun je bij de modellen een rangeersein tonen en bij dubbeltractie zijn de seinen uit te schakelen (bij digitaal gebruik). Verder zijn de modellen voorzien van cabine- en interieur verlichting en zijn beide apart schakelbaar. Bovendien zijn alle modellen voorzien van werkende remproefverlichting (bij digitaal gebruik). De DH2 modellen zijn voorzien van een elektrische koppeling tussen beide kortgekoppelde bakken.

Video’s van Wadlopers
PB Models hoopt binnenkort de Wadlopers in een mooi landschap te presenteren waarin ze hun diensten rijden, compleet met geluid en verlichting.

Wadlopers zien? 
Wilt u de Wadlopers eens in het echt zien? Dat kan! PB Models is regelmatig te vinden op de beurs in Houten. Op onze website, nieuwsbrief en Facebook laten we altijd weten wanneer we weer in Houten staan.

Natuurlijk staat PB Models u dan ook graag te woord om uw vragen of opmerkingen te beantwoorden.

De Wadlopers beginnen binnenkort aan de grote oversteek!

De eerste productie modellen zijn per vliegtuig overgekomen ter beoordeling. Deze zijn compleet met fraaie doos en toebehoren.

PB Models heeft na het beoordelen van deze productie modellen het sein op groen gezet richting de fabrikant. Deze zorgt ervoor dat alle modellen nu klaar worden gemaakt voor transport.

Het schip vertrekt op 20 juli en zet dan koers naar de Rotterdamse haven.

De dozen zijn van goede kwaliteit. Stevig en compact.
De labels op de zijkant van de doos zijn duidelijk en goed leesbaar
Op elke doos vind u een QR code. Als u deze uitleest met uw telefoon komt u op een speciale pagina. Daar kunt u dadelijk extra informatie vinden over uw gekochte model en diverse gebruiksaanwijzingen.

Geen QR scanner op uw telefoon? Geen nood, de pagina is later ook gewoon te vinden in het menu van onze website.

De modellen zijn verpakt in een zacht schuim, in een compacte doos. Om elk model vind u een zijden doekje, zodat het model goed beschermd is tegen krassen. Het kan ook gebruikt worden als schoonmaak doekje. Een zakje met verschillende koppelingen is bijgevoegd in de doos.
Hier een eerste foto van een DH 2 productie model.
Natuurlijk toont PB Models u binnenkort nog veel meer foto’s.
3 versies van de DH1 productie modellen zonder baanschuiver.
En twee DH1 productie modellen met baanschuiver.
Een kijkje in de Wadlopers
Als we de kap van het onderstel verwijderen zien we het interieur. In de kap zelf zit de lichtprint. Via 3 pennen op de printplaat, die op de bodem zitten gemonteerd, kan de spanning betrouwbaar naar de bovenste print worden overgebracht.
Als we het interieur verwijderen zien we deze onderste printplaat, en is er beter zicht op de 3 verende pennen. Links zit de luidspreker en rechts de Pluxx22 decoderaansluiting. De beide lichtprintjes voor de front en sluitseinen zitten netjes in de beide kopse kanten gemonteerd. Geen losse draden in de kap. De motor ligt in het midden en heeft 2 vliegwielen voor uitstekende rijeigenschappen. De beide draaistellen worden via een cardan aangedreven. In de DH2 is de 2e bak niet aangedreven. Wel zorgt daar een elektrische koppeling voor het aansturen van de seinen en remproefverlichting.
De onderzijde is van metaal en heeft diverse fijn uitgevoerde details.
Om een betrouwbare stroomafname te garanderen liggen de stroomafnemers in kleine busjes op de as achter de wielen. Dit is een stevige constructie en zo heeft vuil veel minder kans de stroomafname te verstoren. Dit is op elk draaistel zo uitgevoerd.